sâmbătă, 25 iulie 2009

Operatiunea...tortul!




Domne, dupa o dup-amiaza intreaga in care l-am lasat pe Ceaikovsky sa se topeasca pe pupitru in bataie naucitoare a soarelui, si eu ca o mare zuza ma lasam in triluri ce talente culinare am... sa vezi lume deznodamant!

Du-te Mona mama si cumpara mere, zahar vanilat, frisca, lapte, ce sa mai tooooot ce trebuia pentru tort... Bun, toate bune si frumoase, ajung acasuca, ma instalez tovaraseste in bucatarie, dau drumu la radio si in timp ce-mi batzaiam fundu pe ritmurile de la KissFM, dai si spala merele, curata-le, dai cu unt, scortisoara, zahar vanilat...
Caramelizez eu zaharul, bag merele la cuptor, sauna nenicule nu gluma, facui si crema de zahar ars, o bunatate, turnai si blatul de pandispan, ce sa mai... mare talent mare! Mai mai ca ma miram si eu, domne, ce e cu mine? Primul tort de mere si sa iasa ca la carte, ptiuuuu sa nu te deochi Mona mama!

Insa.... fir-ar el de insa... intre timp termina si muica mea orele cu elevii si hai sa vina si ea la bucatarie, ca tare imbietor mai mirosea pe hol a mere coapte si zahar caramelizat... Booon, si vine a mea mama sa ma ajute, spala Mona tu vasele , ca scot eu tortu si il pun pe platou, ca stiu cum se face!

Eh, cum sa comentez eu in fata experientei fenomenale materne! Bag eu la spalat vase in timp ce mama punea tortul pe platou. Si odata o auddd , m-am arssss, mama lui de tort, sarii sirop de zahar ars, **tu-i, ce ustura! Eu, cand o aud pe mama , vai saraca, ce tort ucigas am facut! Si cand colooooo! Ce facuse muica mea???
In loc sa puna si ea tortu cu tot cu cratita ca sa isi pastreze forma ca era cald, asa cum scria in reteta, nu domne, ea il rastoarna fara cratita!
Si normal ca sare sirop pe ea...si il si facu praf!
Si astfel se aleasa prafu de bunatate de tort, gustos e , dar saracu arata ca dupa luptele cu turcii....cu toate ca mama nu e turcoaica ( bine era, ce blacavale mancam!) .... deci... sa-ti fie tarana usoara, tortule draga!

Injurai de mama focului, o lasai pe mama cu vasele si dai si studiaza, ca doar Shostakovici, tzuca-i-as gurita ma poate intelege! Tortuletzu meu! :(( :(( :((



Morala: ce faci cu mana ta...se numeste lucru manual si e mai sigur!



Sfarsitul unei zile caniculare.... in loc sa mananc tort, mananc lubenita, de nervi, domne, de nervi!

Niciun comentariu: